الصفحات

الخميس، 16 أغسطس 2018

Summer Training Experience

image

image

حتكلم عن تجربتي في التدريب الصيفي 

من السنه الفايته كان نفسي أسجل في التدريب لكن مالحقت ، بس الحمدلله انه ماسجلت لأنه حسيت اني لازم أكون عالأقل معديه من سنه رابع عشان أفهم وأستفيد ف عن نفسي ماأنصح بيه من سنه تالت image

بداية التسجيل يكون عن طريق موقع التدريب :

https://training.etc-it.net/

تعملوا حساب وتختاروا الوقت والمستشفى 

بعدها لازم تكون معاكم ورقة افاده من الكليه 

عن نفسي أخترت مستشفى النور التخصصي 


imageimage

مريت فيها على :

imageالفيكسد image

بما انه أنا دوبي مخلصه اللاب وماشفت الشغل على البيشنت كيف جدا أستفدت 
شفت حالات كراون وبريدج 

imageالاندوimage

نفس الشي ماقد شفت الشغل على البيشنت ، وكان مختلف شويه عن شغلنا في اللاب لأنه كنا بنعمله على بلوك 
شفت كتير حالات ريتريتمنت 

imageالبيدوimage

من أكتر الأقسام اللي أتحمست أشوفها خصوصا اننا حنبدأها شغل كلينك السنه الجيه 
كنت مره متخوفه منها الصراحه 
وكان أكتر قسم حبيته ، كنت مع د.غسان كان جدا رائع من حيث تعامله مع الأطفال وشغله 
مره أستفدت منه أخدت منه معلومات ماراح أنساها وتكنيكات خاصه بالبيدو 
شفت فيها كزا حالة خلع وسبيس منتينر وبلبوتومي

imageالسيرجريimage

السيرجري دخلته كلينك وأشتغلت فيه بس كان غير شفت كتير حالات خلع صعبه 


imageimage



صراحه تجربه جيده أنصح أي أي عنده وقت في الصيف انه يتدرب ، النصائح اللي أخدتها من الدكاتره كانت جدا مفيده image

والحالات اللي شفناها كتير 


image


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق